W związku ze zbliżającym się semestrem letnim informujemy, iż studenci zamierzający ubiegać się o świadczenia pomocy materialnej na II semestr roku akademickiego 2017/2018 zobowiązani są do złożenia wniosku o wybrane świadczenie w wersji papierowej wraz z wymaganą dokumentacją po wcześniejszym wypełnieniu wniosku wersji elektronicznej oraz uzupełnieniu informacji o dochodach na stronie https://www.usosweb.uj.edu.pl. Wnioski w wersji papierowej należy składać u wydziałowych koordynatorów ds. pomocy materialnej we właściwych sekretariatach podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni. Studenci ubiegający się o świadczenia pomocy materialnej składają wraz z wnioskiem o dane świadczenie, oświadczenie o nieubieganiu się oraz o niepobieraniu świadczeń pomocy materialnej na innym kierunku, w tym na innej uczelni.
Osoby, które ubiegały się o stypendium socjalne w I semestrze roku akademickiego 2017/2018 składając uprzednio kompletną dokumentację i których sytuacja rodzinna oraz materialna nie uległa zmianie w odniesieniu do stanu poświadczonego w I semestrze roku akademickiego 2017/2018, wraz z wypełnionym wnioskiem o wybrane świadczenie w wersji papierowej składają oświadczenie, że ich sytuacja rodzinna i materialna nie uległa zmianie oraz, że złożone poprzednio dokumenty pozostają w zgodzie ze stanem fatycznym.
Stypendium socjalne w II semestrze przyznawane jest na okres 4 miesięcy. Student studiów stacjonarnych znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości z tytułu zamieszkania w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studencki, jeżeli codzienny dojazd z miejsca stałego zamieszkania do uczelni uniemożliwiłby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie. Wykaz dokumentacji niezbędnej do ustalenia wysokości dochodu studenta znajduje się w Załączniku nr 1 do Regulaminu ustalania wysokości, przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Termin rejestracji i wypełniania wniosków o stypendium socjalne na II semestr roku akademickiego 2017/2018 oraz złożenia ich u wydziałowych koordynatorów ds. pomocy materialnej upływa dnia 2 lutego 2018 roku.
Konieczność dołączenia do wniosku pełnej dokumentacji dotyczy wyłącznie studentów, którzy:
Podobnie jak w latach ubiegłych tak i w tym roku akademickim wszystkie wnioski o pomoc materialną należy składać poprzez system USOSweb, a następnie w formie wydrukowanej (z odpowiednim kompletem dokumentacji) w sekretariatach wydziałowych ds. pomocy materialnej.
Za złożenie wniosku uważa się:
Przypominam, iż w sytuacji złożenia przez studenta niekompletnej dokumentacji, informacja o tym fakcie zostanie podana przez wydziałowego koordynatora ds. pomocy materialnej. Nieuzupełnienie istniejących w dokumentacji braków skutkować będzie wręczeniem osobistym lub listownym wezwania do uzupełnienie dokumentacji w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. W przypadku dalszej niekompletności dokumentów wniosek studenta pozostanie bez rozpoznania wniosku.
Wydziałowa Komisja Stypendialna po rozpoznaniu wniosków studentów wydaje decyzje administracyjne, od w/w decyzji służy odwołanie do Odwoławczej Komisji Stypendialnej UJ w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Złożenie wniosku po terminie rozdysponowania środków przeznaczonych na świadczenia pomocy materialnej na semestr letni roku akademickiego 2017/2018 skutkuje wydaniem przez Wydziałową Komisję Stypendialną decyzji negatywnej.